söndag 8 februari 2009

Kriget är överallt!

Jadå, så är det, kriget är faktist överallt - I Warhammer online iallafall. Där kan man spöa på destruction spelare och i undantagsfall få stryk av en eller annan mörkeralv eller ork. Jag vet inte riktigt var ni får ut av att läsa det här, men jag måste bara meddela världen att WAR är förbannat kul, speciellt i oRvR (alltså, för er oinsatta där ute, open Realm vs. Realm), där flyger timmarna och fort byter ägare oftare än jag byter underkläder (tur nog så byter fort ägare ettpar gånger dagligen). Våra warband brukar dra fram som gräshoppor och inte lämna en levande fiende efter oss. "Manndred for Emperor" fick jag höra idag av en glad warband-medlem och tja, varför inte? Jag kan väl ersätta Karl Franz på tronen och göra slut på de destruktiva horderna.

För övrigt tänkte jag påpeka att även Neotech är ett spelalternativ för vår-kampanjerna. Vem vill inte spela framtids-cyber-punk med blaffigt coola vapen? Jag har till och med ett riktigt bra äventyrsuppslag sparat på min hårddisk, att jag inte har tänkt på det tidigare.

Nej, nu blir det lite mer RvR och sedan bör man väl sova. Imorgon ska delvis ägnas åt Handelsteori och U-landsekonomi. Ska man bli färdig ekonom måste man ju plugga lite då och då, och klara en tenta här och där.

Cheers!

2 kommentarer:

  1. Neotech låter ju som ett kul alternativ också faktiskt. Vi kommer ha hur många spelgrupper som helst! Eller kanske välja bort några spel helt enkelt...

    //Coffee, som gjorde första kommentaren på den här bloggen. Skäms på er andra!

    SvaraRadera
  2. Jo, jag tänker inte spelleda allt det där.
    Jag spelleder max 2 och spelar/spelleder nog i max 3 sammanlagt, annars blir belastningen för hög med skola och allt. Om man tänker sig att man spelar varje vecka med de olika grupperna.

    Hur det blir märker vi nog när vi har "info, diskussions och röstningsmötet" i början av mars. :)

    SvaraRadera